Around the world in 90: Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Cees - WaarBenJij.nu Around the world in 90: Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Cees - WaarBenJij.nu

Around the world in 90: Japan

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

03 December 2008 | Japan, Tokio

Beste vrienden,


Het is zaterdag 29 november 19.00 uur, de maand is bijna om en ik ben alweer 9 weken op reis en went vanzelf: iederdag is er 1 dag om te leven, zegt hier een oude chinesewijsheid bij aankomst in KYOTO!

Gisteren 28 november, 1000 kilometer met de bullit SHINKANSEN trein van Tokyo via Yokohama, Nagoya,Kyoto Okayama naar Heroshima in 4 uur!: het land schiet aan je voorbij, het heeft alles weg van tijdrijden, het landschap dat wegens aardbevingen volgebouwd is met allemaal kleine doch vriendelijke moderne woninkjes netjes (met hypotheek van 1 miljoen of meer!) naast elkaar en waarmogelijk het weiland om nog wat rijst te telen in tact is gelaten! Het land verkeerd in een uiterlijk perfecte staat en lijkt op iets onvergelijkbaars: dit is Japan MEN!Restpect en beleefdheid voor elkaar: mijn antwoorden ga ik dan ook al snel over in e, o of a en vooral hi, hoofdschudden en buigen.. het went! Aankomst 15.00 HIROSHIMA en een stukje lopen naar het monument gaf wel een bijzonder moment nu de zon onder de regenbuien vandaag kwam met heel bijzonder warm licht op de ruine, de rode hefstbomen, het monument en 2000 heel jonge scholiertjes, en een enorme regenboog precies op het midden van deze alle drie... de foto van de dag! Daarna het museum in met vele honderden brengt dit een aparte stille sfeer met zich mee: onvergetelijk en ja ik krijg dan alweer snel de Mullah,s en die North Koreanen in het hoofd; wat deze mensen nu toch in hemelsnaam denken te bereiken met zo,n bom!?

Het Hotel boekt mij op kamer 1111, niet wetende dat dat nu iets heel speciaals is nm op 11 november vieren ze hier vrijgezellendag en is de kamer 1 of 11of 111of 1111 gereserveerd heel speciaal voor singles: en daar was hun kans om ook deze kamer te boeken! Piepklijn natuurlijk en zou deze datum bij ons los van de eerste carneval vergadering- raad van elf en Sinter Maarten ook we eens een single dag kunnen gaan worden want het aantal oude en jonge singels neemt de overhand!

vanmorgen, mailtje van YK en Frankie dat mijn radar er af moet; we zijn 50 cm te hoog, nu is dat niet zo,n probeem, echter ik bedenk me dus dat ze de LYRA helemaal rondom en dus ook er bovenop containers zetten!!
En dat zijn smerige ijzeren dingen vermengd met zeewater wordt het afwachten hoe hij uit en na deze zeereis tevoorschijn zal komen!! In iedergeval zal er zo geen schade zijn tenzij ze vanzelf helemaal de boel verliezen hetgeen ook herhaaldelijk voorkomt! FF bellen met Frankie en hij was boos op YK, extra werk en het viel toch al tegen: maandag klaar maar dan zijn ze wel 7 dagen druk geweest met deze klus.

Snel de SHINKANSEN trein weer in naar KYOTO maar stap er in SHINOSAKA uit voor een rondje UNIVERSEL STUDIOS, altijd leuk om de waterworld filmact weer te zien;

Zondag 30 november, mail van Mariek da ze zonder etengeld zit en blij s met $28: ja zo is het studenten leven; van de liefde en schenkingen!
Mijn email werkt niet meer en de foto,s willen maar niet opde site koen, dus Barry gebeld: los die bugs r,s op! s ook leuker voor de sitefans. Het beloofd een mooie dag te worden; bezoek aan de KYOTO cultuur tempels en het koningshuisbuitenverblijf; een soort Drakenstein. Nou de verrassing zat h,m vandaag in een nationale trouwdag momenten bij iedere Tempel, leuke plaatjes en schattige meisjes die blijkbaar ook doorde Hindugod werden aangenomen of zoiets daar leek het op. Het Paleis is een onneembare vesting waarbij de echte Japanse rode bomen in deze tijd natuurlijk heel bijzonder zijn. Verder de dag tussen de studerende studenten bij Starbucks doorgebracht en planning voor komende week vastgesteld.

Over de Japanse Spoorwegen blijft ik bijzonder idelisch, want als je al een kaartje gaat kopen dan verwelkomd de balie medewerker je, oke maar dat gaat staand, na begrepen te hebben wat jewilt en afrekend dan gaat hij weer staan en overhandigd je het kaartje alsof heteen kadootje is en buigt diep: nou dan moet je toch van slechte huize komen wil je ook niet steeds dieper gaan buigen; immers dat doen ze contine honderde ..duizende keren perdag!! Die hoeft niet meer naar de cardio s'avonds! Dan de conducteur; die buigt bij binnenkomst van de wagon en er weer uit ook natuurlijk! Maar ik zat s,avonds in een absolute lege coupee; hij had mij niet gezien!!! en jawel hoor..ik zou doorlopen maar nee ..2 x diepe buigingen.. wat een discipline, zo ook bij de vele stoplichten voor voetgangers uit kleine straatjes.. .geen auto toch allemaal bijven ze staan: kan bij ons geheel vergeten.
Japan is een bijzonder land waarbij de jongemensen het meest in het oog springen; enthousiast, vrolijk en De toekomst alleen waarheen??? China is zijn zeemacht gigantisch aan het uitbreiden en zal in 2015 net zo groot zijn als de Amerikaanse vloot!!
Wat moeten ze hiermee.. de jappen en Chinezen zijn ieders artsvijand... bij Jaap De Hoop-Scheffer onder de NATO brengen? Weinig kans (leuk grapje) maar dit is een heel apart geval voor de toekomst!

Want ja alles is hier perfect?? of toch niet!

maandag 1 december, nieuwe maand,
Kyoto Vroeg op 07.00 uur geen ontbijt in restaurant want ik moet nog snel naar Nagoya om optijd bij de Toyota robots te zijn, het beloofd een dag van reizen en de laatste techtniek te zien van hybrides en eco enzo.
Krijg een sms van Pte termeulen; Marchel Da Silva is dood! nou dan gaan allebeelden van Dave en Marchel door je heen van zeilen op het Alkmaardermeer in de winter.. steen koud en koffie drinken binnen met Marchel !! ja da's er een van mijn leeftijd! Deze dag maar weer echt een succes maken denk je dan!
Hup in de shinkasen trein en het is weer ongelofelijk zo hard als dat ding gaat 300 km of meer de huizen dorpen steden razen vorobij en geen kadung-kadung-nee niets hoor je; gesnurk van je buurman want uiteraad slapen alle jappen. 350 kilmeter verder op zoek naar de bus of zo; maar een buschauffeur verteld dat vandaag TOYOTA niet werkt of open is; nou das ook wat- nu al naar Tokyo; nee ik loop touristen kantoor in en beld TOYOTA office; Ja wel dat kan maar dat is 2 uur reizen en het is nu 9.45 dus dat wordt krap zegt ze! Nou ik zorg dat ik er wel kom en opzoek naar de metro en bus kom ik inderdaag om 10.23 aan bij het ontvangst hal en de damens staan al op mij te wachten... Helaas men. Jongens de bus is weg u bent te laat! dat zit tegen, tweede slechte bericht vandaag.. Maar er zijn nog 3 tourbussen staat in mijn foldertje..ja maar niet vandaag; helaas u kunt gaan!!! Nou was ik al geen TOYOTAFAN, want ja deze gasten hebben wel 200.000 vrouwen gedeporteerd naar het japanse leger om de mannen te bevredigen en dat stond notabene vandaag in de krant; dat het Engele kabinet nu maar eens vindt dat ZIJ daarvoor moeten boeten en mensen schadeloos moeten stellen. Nee een Jappen auto kopen is huilen met de vijand... na vandaag ..eigenlijk ook al sinds 1968 de dag van mijn rijbewijs moet ik iedereen ontraden een jappenauto te kopen; al is hij nog so perfect als krijg ik ehm gratis, moet ik hem niet hebben. Nu na vandaag wordt deze mening bevestigd en ze heuvel n mij dan ook nog steeds hartelijk uit zelfs nadat ik ze nadrukkelijk heb verwittigd; dat ze voor ever een klant zijn kwijtgeraakt!
Weer de 1 1/2 uur metro bus terug naar de shinkansen trein en nu nog gefrusteerd zit ik weer in hartje Tokyo Het Palace hotel, maar mijn pijn is nog niet over want nu komt het...
Derde slechte bericht:
YK de verscheeper van de LYRA weet te melden dat de ..M3 meer is dan hij had opgegeven; of ik ff wil bijbetalen? Ik stuur een mail terug dat hij de pot op kan en dat ik wel wacht op een volgende schipper die bijna leeg is en toch nog wat mee kan krijgen.. als ie wil.
het wordt tijd voor een Heineken biertje. Slechte dag 3 doodlopende wegen! Morgen nog een tweede gesprek met mijn potentials maar daar heb ik ook geen vertrouwen meer in...
hoe verder?? ik weet ff ook niet
weltrusten.

Dinsdag 2 dec.De beurs valt verder en er is 2 triljoenaancreditcard
oninbaar dus die krijgen helemaal niets meer; dit ia een gat in de Titanic voor jaren; hoe voedt je een amerikaan op zonder creditcard!!!
Straks gaan we weer ,bateren,! Lever mij hout dan lever ik shampoo etc. van de jaren 50-60.. gingook prima!
Ik ben vandaag snel klaarmet mijn potential; hij heeft meer tijd nodig en ik ook; dus nu de japanse bank eindelijk na 16 jaar de markt gaat stimuleren met 1 triljoen Y en alles goedkoper moet; daar is hoop voor mij:want mijn prijzen zijn veel lager dan de markt dus als hij zijnkostenverlaagd, dan zijnwe er uit!

HK,
Het prijsconflict met de YANTIAN eigenaar loopt op;;; het formaat is inmiddels 500m3,, Frankie moet alles verlagen en terug zien te krijgen naar 450 m3 of YK moet beter onderhandelen!Of ik moet bijbetalen! In iedergeval is het zo dat als ik niet tot een akkoord kom ik er af ga en zij de LYRA aan de ketting leggen! Dus met souplesse moet er een oplossing komen!

Woendagmorgen;
het is spannend, want wat hebben ze bekokstoofd vannacht: Frankie heeft nieuwe maten en YK is de laatste ronde uitgekomen met alleen meer berekening van de mast, de cradle laten ze zitten en ik moet natuurlijk bij betalen over die zegge 30 m3 meer; wat maakt dat uit op een 50.000 ton container zou je zeggen. Maar Barry verwittigd mij nogmaar eens dat als FEDEX een pakje krijgt waar meer etc etc etc

Japan, was leuk, snle, ze werken allemaal als een gek, zien er top uit
mooie mensen maar toch heel anders dan Taiwanezen of Koreanen. Japanners zijn echte spleetogen
Vinden wij niks!

Nu alles OK lijkt in HK
neem ik de benen naar:
OBAMALAND!!
20 JANUARI KOMEN ER ZOWIEZO 1 MILJOEN AMERIKANEN NAAR WASHINGTON!!
..WORDT GROOT FEEST

Ciao

Cees
google:yantian vessel
www.oceanweather.com


  • 04 December 2008 - 14:40

    Herman:

    Bedankt Cees, het was nu in ieder geval een leesbaar stuk. Je moet clumnist worden voor de Elsevier of zo.
    Dus vaarboot gaat varen.
    Seatle, en wat dan? Ben je nog steeds van plan om de Noord te gaan?
    Hebben zich al voldoende vrijwilligers? gemeld?
    Als je nou in maart/april naar het zuiden wilt gaan. Dan is er misschien wel belangstelling.

    Hoe zien de plannen er vandaag uit? Voor over een paar maanden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

In 10 jaar rond de wereld

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht.
Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Cneter in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu begin dertigers en M&L al met een SILVEREN OS plak in Qingdao en Lobke nu met Lisa weer opgaat vootr de Gouden plak en ook de Kosters 2012 weer zullen proberen. Dit stimuleerde om zelf na Athene 2004 zelf naar QingdaoOS 2008 door te varen ware; het niet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en mij een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!!Na aankomst in Seattle omhoog naar de 2010 OSwinter games Vancouver, met als hoogte punt het 100 ste GOUD voor Nicolien Sauerbreij. Dan de pacific afzakken veeal voor de wind via San Fransisco, San Diego, Cabo San Lucas, Porto Quezal Guatamala, Costa Ricca, Het Kanaal, Cancun Mexico via Fort Lauderdale, Bermuda, Azoren met de LYRA het Hoornsche Hop medio july 2011 in kunnen komen varen!! Met de wens en de hoop dat Marieke deelnemer zal kunnen zijn op London OS2012; dat is onderdeel van deze muissie reis langs OS spelen van West naar Oost!
Waarbij de Pacific Passage en Atlantic Passage de LYRA verscheept zal moeten worden wegens tegengestelde routes dan de tradewinds voorschrijven.
Dit zullen 10 heel mooie onvergetelijke jaren worden, once in a life time.

Cees

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2011

GOING NORTH DEEL 3: HOORN

23 Mei 2011

GOING NORTH DEEL 3: FORT LAUDERDALE

23 Mei 2011

GOING NORTH DEEL 3: FORT LAUDERDALE

18 Mei 2011

GOING NORTH DEEL 2: VERTREK MUYERES

13 Maart 2011

YUCATAN MAYA RUINS BY BIKE
Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 234784

Voorgaande reizen:

24 Januari 2023 - 24 Januari 2033

Hoe verder met avonturen van Lyra en Captain Casey

14 Augustus 2021 - 31 December 2028

Vertrek naar Ierland

17 Maart 2018 - 17 Juli 2018

Tweede thuisreis Vilamoura-Hoorn 2018 july

13 Februari 2017 - 17 November 2017

2017 Stuurloos naar Porti Mao

14 Mei 2016 - 30 Oktober 2016

Charteren in Griekse wateren.....

18 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Final trip back to Europe

12 Juli 2013 - 01 Januari 2015

LYRA VOLGT DE SLAVEN ROUTE..1621-2021

09 April 2013 - 09 April 2013

2013 NOORWEGEN, OP ZOEK NAAR ERIC DE NOORMAN.....

24 December 2012 - 17 Februari 2013

2013 AUSTRALIE: HERE WE COME

09 Mei 2012 - 09 Augustus 2012

Lyra gaat naar Schotland

06 Juni 2002 - 06 Juni 2011

In 10 jaar rond de wereld

Landen bezocht: