BARACKOBAMA NEW DEVELOPING LAND - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu BARACKOBAMA NEW DEVELOPING LAND - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

BARACKOBAMA NEW DEVELOPING LAND

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

10 December 2008 | Verenigde Staten, Seattle

Beste Vrienden,

de LYRA zit op zee ergens bij de Russiche eilanden in noodweer zie www.oceanweather met een gigantisch zwaar systheem met 40-50 kn wind en 10-15 meter hoge golven... De verzekering dekt de schade!!

Langzaam maar zeker loopt deze reis dus teneinde en is het wachten op de aankomst van de Yantian in Seattle; De inklaring is geregeld en weg zetten op de wal voor 5 maanden is in goede handen!!

THE WORLD IN PERIL
deze reis is heel bijzonder te noemen met de vertrekdag 29
september; de dag dat alles in elkaar klapte en nu 1o december is het wachten op de volgende creditcard crash van 2 triljoen $ wat oninbaar is..!!! De Amerikanen moeten afkicken; hun gedrag moet anders... heel anders... dit wordt wellicht een gedragveranderings economie; behavioreconomic's zo noemen ze dat inmiddels hier.

Barackobama land,
we gaan een nieuwe wereldperiode in waarbij nu wel is gebleken dat er tussen bv; kapitalisten en Communisten of Keyniaans of Marxistische methodes niet gaat lukken en dat er meer parameters moeten worden geplaatst dm wetgeving pragmatische en politieke aanpassingen komen waardoor deze financieleCrash of vaste hardnekkige verouderde standpunten en het laag houden van hun munten en ook nog eens export subsidies geven op hun goederen (van Japan en China bv) ja danmoet de zaak wel vastlopen.
nieuw "bihavior" beleid dus is ook al succesvol voor het Amerikaanse leger in Irak gebleken te werkenen en noemen ze fullspectrum WAR management; gedefineerd door Condaleeza Rice (uiteraard ingefluisterd door Jaap de Hoopscheffer immers Hollanders doen zoiets van nature; niet schieten maar hoe breng ik water en brood en handel opdat het vanzelf weer gaat lopen!) Of de economie met zijn trillionen aan waterized bailouts om de markten tegen elke prijs weer aan de gang te krijgen is nog maar de vraag? Kortom het "gedragaanpassen" staat centraal voor de komende jaren en is eigenlijk marketing en moet ons gedrag op alle fronten ook ombuigen op zi'n minst veranderen en synchroniseren; eigen alles wat we doen naar een richting die onafwendbaar is; meer Japanse efficiency en CO2 reductie tot 0. energie uit waterstofkernfusie
Hier heb je wel de overheden voor nodig op lokaal en op international niveau.. vandaar dat er nu bakken met geld bv US 2,4 triljoen nu over de markt wordt gestort om deze plotselinge JAM, vastlopen van de markt om te zetten in een marktvoordeel, nieuwe kansen en een groene Aarde. Dit zijn werelwijde e problemen en is dus een wereld crisis die lang gaat duren:onze wegen zitten vast, wat ooit een heldere blauwe lucht was is nu dikke soep met nanoparts of gasoline en 2020 worden er 17 miljoen kankerdoden verwacht dat is de heeeeele bevolking van Holland
Deze processen zijn al sinds tien jaar gaande en wetenschappers en AL GORE zegen dat het alleen maar een kwestie van tijd is of er is geen turning point meer!! Maar CHrysler, Ford, GM hadden in 1993 al Electrische rijdende wagens klaar... helaas onderdruk van SHELL EXXON werd dit afgeblazen onder Clinton:
geen markt! En nu.. de markt kan dat weer snel regelen met een stimulerende overheid die ook zelf tering naar de nering moet zetten; dan gaat het lukken, De consument is zelf aanzet; jij en ik.. wat doen we er aan? Daarom mijn..

Kerst-initiatief:
laat mij eens weten; heel persoonlijk op mijn cees.jongens@frenchtop.com mail wat je gisteren hebt veranderd en wat je vandaag gaat veranderen en wat je morgen gaat veranderen!! dus 1,2,3tje van jullie allemaal binnen dit LYRA netwerk het goede voornemen voor 2009 aan mij doorgeven dan maak ik er een leuke kerstboodschap van; alvast bedankt voor jullie medewerking!! (voorbeelden werkt stimulerend hoe betrokken men is)

FRONTPAGINA: DE POLARBEER
(Geen USA want vergeet t maar)
In Taipee werd ik getroffen door posters en werving voor donatie aan een Poolbeer (www.pbsg.npolar.no), een actie die daar juist werd ingezet om onze Pool te behouden voor onze Polarberen. Hoe ik dat nog verder moet gaan doen weet ik nog niet maar hier hebben we echt iets tastbaars voor consumenten (jij en ik)om voor te vechten; toch!!

Vandaar deze front aanpassing!

IN 90 DAGEN ROND DE WERELD; USA
Het is woensdag 3 december, (je vertrekt uit Tokyo woensdagmiddag
en komt woendagochtend aan)
SEATTLE; ik heb een heel onefficciente en veel CO2 veroorzakende en doodvermoeide vlucht achter de rug; van Tokyo over Seattle vliegend naar de centrale American Airline Hub in DALLAS 3 uur vliegen verder dan Seattle en dus 2 uur later ook weer 4 terug vliegen !!na de douane te hebben beloofd dat ik maar een week zou blijven en niet ga werken! Aankomen in Seattle stap ik voor $1,75 ipv $2,25 (want ik alleen nog losse muntjes voor $1.75) in de bus; geen GREYHOUND maar de locale bus!!! Nu Bus ik wat af en is bv de TUAMUN-HK bus heel erg snel 45 minuten 40 kilometer en mag je niet met de buschauffeur praten want hij is al weer onderweg voordat je zit, ook daar moet je contant gepast betalen of een pasje hebben..
Nu deze bus nr 176 met hele dikke zwarte neger eind in de zestig; de bus met invalide brug,, had er vele taken bij dan alleen rijden naar bleek......Oke stoppen bij een halte is logisch maar stoppen om de 100 meter om meestal iemand aan boord te nemen die zo dik was dat het middenpad te klein en dus voorin op de invalide plek/plank moest zitten, totdat de invaliden er ook nog bij moesten met heel breeede rolstoelen
en eigenlijk niemand r meer door in of dezelfde weg terug uit wilde ..of kon maar wel moest! Binnen zegge 5 stops en 30 minuten en dus 1500 meter verder zat de bus vol met naar mijn gevoel allemaal gangsters die zou zouden gaan schieten.. of opz'n minst door hun ziekte zouden bezwijken; echt!!

Welkom in Barackobamaland!!
MEN met uiteraard toch vrolijke mensen want sinds een zwarte President er komt is al het leed ff vergeten tot 20 januari: we zijn blij en we have no problems!! however... vele instappers konden de $1,75 niet betalen of hadden wel $5 of meer ??(denk ik niet) maar geen 2 dollar!! veel discussie en werd het een bomvolle bus met 1 slanke man (dat was ik dan) die de opmerking kreeg; Are you from an other Planet.. Why? No sorry I am Dutch; you know the guy's who's sailed in to Manhatten 400 years ago and made the best deal ever for just 60 guilders??!! Or ever heart of Dutch SHELL your gasoline ss... Oh Yeee it's that a Bloody-fucking Dutch firm?? Fuckman! Nou werd het heet ondermijn koffers waar ik wel bovenop moest klouteren om ruimtye te geven; waar eindigd deze busreis want na 1 uur en ik was al 20 uur onderweg; begond de vermoeidheid danig een rol te spelen en wilde ik bij het zien van de wolkenkrabbers van Seattle deze weerspiegeling van het echte Amerika wel af. Ja en zo kwam ik toch nog terecht in Hotel Monaco waar ik de douche en bed had van mijn leven en werd dit toch ook maar weer ff een "dag om te leven".

Welkom in Barackobama land wordt leuk of je wilt of niet

Donderdag 4 december,
Met een paar telefoontjes zit ik bij Hauwert en Tom, van de Howart Hawke Seaviewboatyard company (zoiets als de bubbygum schrimps Co) en they like it; straight a new yacht is coming in from HK, Bucks on the table; that's what we need men! Nou ziet er inderdaad prima uit en doet niet onder voor welke Marina dan ook. Voor vijf maanden de LYRA parkeren geen probleem, ze monteren direct een Fishcutter om te voorkomen dat ik Canadese vissers hun netten opvis en de mast ja die staat zo; alleen de furl met zeil moet er af! Nou als dat het enige probleem is dan ben ik hier weer in mei; afgesproken en de zaak was in 1 uur rond. Agent voor douane nog cc gestuurd dus tijd voor een Starbucks bakkie tussen de studenten of Yuppies van Seattle!!

Zaterdag 6 december:Toronto
Holidayinn Down town -20 graden vorst; nou de beoogde storechecking werd snel een warme kroeg en beel een ruize super grote yuppe tent te zijn dus ff een leuke avond met de Canadezen, heel ander soort mens vamn deftig chique frans tot plattelands west-fries, de volgende morgen met huurauto naar Hixen en Bright naar oude vrienden Cor en Lia Noom. Geemigreeerde Noord-Hollanders ff opzoeken na zegge 10 jaar. Dus om 07.00 de sneeuwbuien in door sneeuwhopen een soort Limburg heuvelig landschap was het snel in 2 uur rijden te vinden in 2 uur.
de foto's vertellen de rest en is het bijzonder hartverwarmend dat ze het prima voor elkaar hebben en zelfs gaan denken aan omega3 vetzuur melkproductie wat we vanzelf allemaal nodig hebben; betrokken boeren bij onze gezondheid voor de toekomst.

Maandag 8 dec ff een potential bezocht en doorverwijzing naar zijn vriendje in Michigan City geeft zo maar weer nieuwe zakelijke kansen en dat allemaal door deze crisis hebben ze handel nodig" WALLSTREET IS DEATH MEN Als ik ze dan ook nog beloof dat dit 7 jaar tot 2015 gaat duren nou dan is HENNAPLUS voor hen DE kans om weer winst te maken ipv veel omzet en geen winst

Dinsdag 9 dec. Bezoek aan Barackobama President-elect Federal office; rete koud sneeuwbuien met de metro. Deze rammeleden kar ontspoort net niet maar praten kan je vergeten van het lawaai, wel wat anders dan HK. Bij het Monroe station kom ik precies boven aaan de voordeur van het Federal Department Building; omringt door politie autos' andere vrachtwagens die van de FBi blijken te zijn en weer andere autos die van de CIA blijken te zijn...maak ik foto';s!!! Nou dat duurde precies 2 minuten toen wilde een heeel dikke agent weten wat ik aan het doen was en waar ik vandaan kwam en of hij ff de fotoos mocht zien!; Verwijderen was het dwingende bevel. Er was een schandaal uitgebroken met de Govenor van Illenois die had de stemming van BO beimnvloed en werd nu gevangen gezet. de honderde TV reporters en filmploegen en ik stonden te wachten op een ieder die maar belangrijk was; zo ook de advocaat van de arme govenor om hm weer met een afkoopsom gewoon wel z'n werk te laten doen; investigation will follow... Follow the leader en je vindyt altijd wel wat.. Winkelen in STATE STREET was geen pretje; ijskoud, wind en natte sneeuw ben ik nog de belangrijkste stores gecheched en weer snel rammelend naar t hotel.

Woensdag 10 dec.
terug naar SEATTLE want er moeten handtekeningen op documenten die ik niet kon openen; dus zit ik hier de laatste voorbereidingen voor de inklaring te regelen en ga morgen naar huis. Het is mooi geweest. Het was een heel bijzondere reis met gigantisch veel nieuwe contacten, kansen en goede potentials waar we de handen volgend jaar vol mee zullen hebben. Deze reis rondf de wereld in 90 dagen was een echte handelsmissie die ongehoord veel kansen biedt: andere tijden nieuwe kansen zeg maar!

Met dank allemaal voor jullie betrokkenheid, reacties en als je het niet allemaal begrijpt wat ik schrijf kom dan ff langs dan verklaren foto's de rest. De circa 300 reisfoto komen nog voor de kerst op de site als ik thuis ben.

Ciao uit een mistig Seattle en de LYRA is 9000mijl 20.000 kilometer verder!!Bijna op zi'n plaats om weer nieuwe zeiltochten te maken in Canadesche wateren; wil je mee? laat het me weten voor 1 mei 2009

Jan,
Beste kerel gefeliciteerd met je verjaardag 65 ? ik kom gauw

Verslag uit: Verenigde Staten, Seattle

In 10 jaar rond de wereld

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht.
Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Cneter in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu begin dertigers en M&L al met een SILVEREN OS plak in Qingdao en Lobke nu met Lisa weer opgaat vootr de Gouden plak en ook de Kosters 2012 weer zullen proberen. Dit stimuleerde om zelf na Athene 2004 zelf naar QingdaoOS 2008 door te varen ware; het niet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en mij een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!!Na aankomst in Seattle omhoog naar de 2010 OSwinter games Vancouver, met als hoogte punt het 100 ste GOUD voor Nicolien Sauerbreij. Dan de pacific afzakken veeal voor de wind via San Fransisco, San Diego, Cabo San Lucas, Porto Quezal Guatamala, Costa Ricca, Het Kanaal, Cancun Mexico via Fort Lauderdale, Bermuda, Azoren met de LYRA het Hoornsche Hop medio july 2011 in kunnen komen varen!! Met de wens en de hoop dat Marieke deelnemer zal kunnen zijn op London OS2012; dat is onderdeel van deze muissie reis langs OS spelen van West naar Oost!
Waarbij de Pacific Passage en Atlantic Passage de LYRA verscheept zal moeten worden wegens tegengestelde routes dan de tradewinds voorschrijven.
Dit zullen 10 heel mooie onvergetelijke jaren worden, once in a life time.

09 Juli 2011

GOING NORTH DEEL 2: VERTREK MUYERES

13 Maart 2011

YUCATAN MAYA RUINS BY BIKE
Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees