THE DUTCH REPUBLIC DEEL 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Cees - WaarBenJij.nu THE DUTCH REPUBLIC DEEL 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Cees - WaarBenJij.nu

THE DUTCH REPUBLIC DEEL 2

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

20 November 2010 | Costa Rica, San José

HOLLANDERS WORDEN WAKKER...
Nederlanders in opperste verwarring!!!!

(dit verslag start 12 Juli na thuiskomst in een roerig politiek Holland en heb ik dit lange verhaal maandelijks aan de hand van ontwikkelingen geupdate verbeterd tot....Ja tot er meer was te melden over mijn schema 2011 en het schema van Mariek; dus een lang oogverslag van onze boeiende Politiek en nog spannende tijden voor Mariek)

Maar eerst 16 september,
Het Nieuws van het sportieve front......of eerlijk gezegd geen goed nieuws: de sleutelbeen blessure na een robbertje stoeien van Margriet is nog niet hersteld en het team NED 6 doet niet mee aan de Pre Olympic's van Wheymouth en ook niet aan de EK 470 ISTANBUL, jammer maar arts en coach hebben gemeend dat de EK Istanbul zelf door Margret moet worden beoordeeld op haalbaarheid en... zij besluit: niet heen gaan!!dus.....dus herstellen in de gym om zwaarder en sterker te worden... en dan opnieuw testen op de ONK Medemblik... om er weer in te komen maar dan blijkt dat de blessure een structurele vormbehoud in de weg staat en stopt team NED 6 na tweedagen ONK zeilen!!!!...
en dit betekend tevens het einde team NED6? NEEEE..JA DUS! en wat nu! Hoe gaat Mariek nu verder? Je leest het aan het eind van dit lange verslag want onze spannende politieke ontwikkelingen begint op 12 maart met een staatsgreep van BEA... bij mijn vertrek naar Vancouver 12 maart!!

THE DUTCH REPUBLIC DEEL 2
(Deel 1 gaf ik reeds mijn trotse gevoel weer over de Hollanders en onze historische boeiende geschiedenis van De gebroeders Cees en Johan De Witt, een periode van de Dutch republic en Gouden Tijden en ....nu nog meer over deze periode in samenhang van onze politieke ontwikkelingen van nu!)

ER IS VEEL SPANNING EN SENSATIE IN NEDERLAND EN DE ......ECHTE HOLLANDERS WORDEN WAKKER ...WILLEN MEER VRIJHEID: minder belastingen, minder overheid, efficienter bestuur, minder politiek gekrakeel, minder Ministeries en vooral minder ambtenaren en adviseurs en weg met al die contraproductieve stellingnames van PvdA, CDA!! Kortom meer resultaat en directe lijnen.. Weg oude partijpolitiek en er ontstaat een nieuwe "verticale" lijn dwars door de samenleving heen en zo lijkt deze ontwikkeling niet meer te stuiten! We zien de ene sensatie (VVD de grootste) uitmonden in de volgende sensatie (geen paars+) maar Rechts+ en is de oppositie volslagen verbijsterd, uit elkaar geslagen en vol ongeloof hoe een Job Cohen (de beoogde PM) de ene blunder na de andere maakt (op een begroting van 600 miliard laat hij op 3 milljard zijn kans lopen en inmiddels in een mijnenveld zit van zijn eigen kritische en zeer teleurgestelde PVDA partijleden.. En Femke roert parmantig de trom en wil nu al met tegenvoorstellen komen zoals beperkt rekening rijden en beperken van hypotheek aftrek! Boeiende NL politiek dus....

Mark Rutte en Geert Wilders en Maxim Verhagen ...zijn de 3 nieuwe Regenten die Nederland voort zullen duwen richting de wil van Het Volk : de terugkeer van THE DUTCH REPUBLIC met minder bemoeienis van BEA of Koning Willem 1V in de toekomst! Bij mijn vertrek 12 maart jl naar Vancouver was het een historische dag... de dag dat BEA een coup organiseerde ter behoud van de rechtspositie van de Oranjes als onderdeel van De Regering; met Job Cohen in de hoofdrol... en hoe het allemaal anders is gelopen...nu met Mark als MP en Wilders als Koning en Maxime als waterdrager!!! Maar de vraag wordt steeds luider....hoe moet het nu verder met dit Koninklijk Huis en het Politieke systeem en FORMATIES??!!! De Tweede Kamer (het linkse deel) zal deze gang van zaken nu snel proberen aan te grijpen om er maar gelijk een punt achter Het Koningshuis te zetten oude stijl (nu Lubbers (Het CDA), ook niet doet wat hem werd opgedragen)...en een ceremonieel Koningschap van Willem 1V lijkt daarmee werkelijkheid te gaan worden nu de VVD met Mark Rutte voorop..... BEA nog sneller voorbij schakelt om zijn formatie als nog te redden voor 1 oktober ipv voor 1 juli.....en wederom de linkse "jongens en meisjes" met verbijstering achterlatend en zij voltegenstrijdigheid alsnog de hulp van BEA inroepen!!.. helaas ook dat helpt op De Benoordenhoutse weg niet meer en heeft Tjeenk WILLINK ook zijn zegeningen geteld om voor Wilders overstag te gaan m.a.w. Het Koninklijkhuis geeft zich gewonnen aan de wil van Het Volk en wordt HOLLAND WAKKER GESCHUD, ......
De Tweede Kamer krijgt alle macht om invloed en kosten van de Oranjes verder te beteugelen!!!! De Oranjes, van oudsher van linkse symphatie beschuldigd, blijken overbodig en verkwistend..en komt deze retoriek nu ook uit de rechterzijde van de VVD van de PVV.....en lijken de dagen geteld voor de beoogde Koning Willem de 1V!! ( die aangeeft er dan geen 'zin" in te hebben!

Dit noteerde ik rond 12 Juli bij mijn terug komst in NL en het is het nu alweer inmiddels 16 september dat ik dit vervolg noteer...:

Hoe kon het allemaal zover komen...
MARK RUTTE heeft van BEA niet het voordeel van de twijfel en moest Ruud Lubbers als oude rot en strateeg er bij komen om het CDA Maxime Verhagen met z'n kop er bij sleuren om De Wil van Het Volk in ieder geval alle aandacht te geven..zeg nooit... nooit... zijn woorden van Ruud Lubbers zelf.. die nu ook tegen de opdracht van BEA in; zich schaard achter een minderheid Kabinet en dan een paar dagen later plots wellicht door BEA onderdruk werd gezet ..toch weer niet!! Tjonge -jonge..jongens: met en zonder de Oranjes heeft het Volk der Nederlanden al menigmaal voor moeilijke beslissingen gestaan ( Johan van Oldenbarneveld wegens verraad ten onrechte ter dood veroordeeld en opgehangen, Gebroeders De Witt door Het Volk gecastreerd en publiekelijk gelynched (onder toeziend oog van Willem v. Oranje) en is deze discussie over de te volgen tactiek wie Minister President moet worden menigmaal door Polderdiplomatie in achterkamertjes in het linkse PVDA kamp terecht gekomen zo ook nu was dit de wens en gedachte van de coup van BEA op vrijdag 12 maart en zou het zeker gaan lukken met Job Cohen als leider van de PvdA. Waarmee en PJ Balkenende en Wilders geelimineerd zouden worden... wel PJ maar Wilders wordt alleen maar sterker (nu 16 september de grootste parti met wellcht 40 zetels) ..dat gebeurd er als je Het Volk en Wilders of Pim Fortuyn kiezers niet serieus neemt. Want de zittende Macht "de Regenten ook wel Mastodonten sinds kort genoemd" nemen deze brede onderstroming niet serieus en willen er niet aan dat de gebruikelijke politieke verhoudingen drastisch zijn gewijzigd en de zo lange concensus politiek ook wel het "polderen" genoemd... alleen eenzijdig van uit het machtsdenkenden werd gevoerd! Waar gaat deze benadering heen: terug naar de macht alleen bij Het Volk The Dutch Republic van weleer en roemruchte tijden van toen ..overigens zonder politiek stelsel van Partijen oftewel alle macht aan De Staten Generaal en haar 17 Steden en 7 Provincien zoals het Eeuwen lang tot 1795 ook zonder de Oranjes het land voor meer dan 400 honderd jaar heeft geregeerd! Holland is tot de franse overheersing 1850 immers zakelijk geregeerd d.m.v. twee lagen van openbaar (lokaal) bestuur t.w. de Gildes in de 17 Steden incl. de 7 Regio gewesten Provincies ...met de burgemeesters als stadhouders allen vertegenwoordigd in De Staten Generaal om dagelijks leiding te geven o.a. aan de VOC; hun gezamenlijke investering en het landsbestuur! Waar uiteindelijk ook Willem van Orange 1 (voortkomend uit een huwelijk met een dame uit het Orange Hertogdom in Zuid Frankrijk en een zo een adellijke titel "van Oranje" verwierf) Willem van Orange ook wel Willem de Zwijger genoemd, omdat hij altijd de Spanjaarden heeft geeerd, maar toch uiteindelijk werd beloond met het Ridderschap voor zijn verdienste door overname met De Geuzen van Den Brielle na tachtig jaar Oorlog tegen de Spanjaarden en hier als Ridder uiteindelijk met Het Stadhouderschap van Middelburg werd beloond en hoofdaanvoeder werd van Het Ridderschap van Holland en dus van het Leger der Zeven Provincien en daarmee een stem kreeg in de besluitvorming in de meest welvarend Hollandse Republiek van toen! Maar pas na de Franse periode 1885 werd Het Koningshuis Oranje ingesteld. Nadat Willem de 111 tot Koning van Engeland werd benoemd en hij met 20.000 Hollandse soldaten op uitnodigen van de Protestanten Londen had ingenomen: Weg met de katholieken...Leven De VRIJHEID.(Nu wegmet de Moslims leven de vrikheid!!: PVV?!) Jongens..jongens wat gebeurde er toen ook veel en nu herhaald het zich weer!! Het koningschap als instituut was toen in Europa feodaal en naar macht belust en werd en wordt nu wellicht weer een kopje kleiner gemaakt! Napoleon bracht in 1825 met de Oranjes wel weer rust in De Lage Landen vooral om een katholiek Frans gezindheid te garanderen en zo ook werd het land o.a. in kleine kantons ingedeeld met gerechtshoven/ en gevangenissen; een systeem wat nu dit jaar 2010 weer op de helling gaat en wij terug gaan naar het oorspronkelijke gewestelijke indelingen van Holland van Toen met 7 ~Regio's/Provincien!!

dan is het 16 Oktober..
Mark Rutte is met zijn kabinet aangetreden en is het linkse kamp al druk met het thema hoe dan verder met de Oranjes in de toekomst? ...
die kunnen opzoek gaan naar hun eigen indentiteit in hun ceremoniele rol en zoals Maxima zo verbluffend vaststelde over de Nederlanders geen indentiteit zouden hebben. Maar eerlijk is eerlijk Maxima is wel de redding van WA van Buren en kan als fantastisch boegbeeld van Het Konings huis in onze samenleving een boel werk verzetten:
1. lobyen voor meer handel,
2. bindend zijn in (wereld)conflicten met microkredieten, Sportmanifestaties tot OS 2028 promoten etc.
3. een wereld op Hollandse Protestant Calvanistische zuinige waarden zien te handhaven binnen de EU en binnen de VN. Deze pragmatische Hollandse indentieke principes werden ook al op uitstekende wijze tijdens de 400jaar Hollanders op Manhatten tentoongesteld.. prima.. zo door gaan!.

En de Politieke partijen en Wilders als vertegenwoordiger van 1.500.000 groeiend naar 2.500.000 mensen met gedoogsteun aan het VVD-CDA-Kabinet....Met Koning Wilders zal dit gaan leiden tot een sterk afgezwakte overheid en een partijen stelsel waarbij SP-PVDA in afgeslankte vorm links komen te staan of wellicht samen gaan en Groenlinks-D66-met afgesplitste linkse 1/3 CDA deel zouden zo maar samen in het nieuwe "Groene- Duurzame" midden kunnen gaan zitten en het CDA rechtse deel met -VVD-PVV voor de komende jaren het politieke veld kunnen gaan claimen en daar mee de beoogde dualistische Tweede Kamer met minderheid regeringen Het land en Volk lange tijd als een Republiek kunnen gaan besturen en Het Volk gereed maken voor nog veel grotere investeringen aan waterwerken anders verzuipen wij in de Lage landen in 2050. Provincie en waterschappen gaan op in groot stedelijke regio's net als toen om de bestuurbaarheid te verbeteren en kosten te drukken. Zo ook zou Hoorn op moeten gaan in een Westfriese Gemeente met een centraal bestuursregistratie kantoor vanuit Wognum in het DSB Dirk gebouw en komt Het Nationaal Cultuurhistorisch museum waar het hoort in Westfriesland, naar Opmeer en wordt daarmee deze belangrijkste regio van Toen weer helder op de kaart gezet en zijn we toch nog trots op Dirk!

.....maar wordt dit allemaal het begin van een nieuwe DUTCH Republic met een ceremonieel Koning Willem 1V van Oranje???
Mark begint er niet aan; rust in de tent, is nu het devies!

16 November..
LYRA KANAAL PASSAGE:
ik heb mijn planning klaar om het Panama Kanaal in Maart te nemen en dan op naar Cuba, Miami- Bahama's Azoren Hoorn of eerst nog voor een overwintering naar New York.... De kanaal passage..daar heb ik 6 mensen aan boord nodig! 4 aan de touwen, 1 voor de keuken en de schipper, dus nog 4 helpers zijn welkom aan boord om de 6 sluizen zonder schade te kunnen passeren en wat is er leuker dan met elkaar dit aan te pakken...anders moet ik dat met lokale handige jongens doen of dat er samen wordt gewerkt met andere schippers door zelf ook een dag met hen mee te varen door deze boeiende sluizen complexen van 27 meter hoogte verschil.
15 januari rondreis Panama en Costa Ricca
15 juni Key West, Miami-Daytona, Bahama's
15 juli Darthmouth
15 augustus Hoorn of
15 September New York!?,

Het is nu vandaag 20 november...
TEAM 470 NED 6 is niet meer en wat
..wat gaat(n) ze doen... want 2012 is van haar zegt Mariek.... en Bok dan.. nou eerlijk is eerlijk, Bok kan of moet op kracht en gewicht op 55+ kilo spiergewicht komen en dat.. dat gaat niet zomaar!! en is dit inmiddels duidelijk voor Coach en begeleiders van Topzeilen:dat dit niet gaat lukken!Dus einde NED 6!

Mariek is vast besloten om 2012 te halen hetzij links om... voor een ander land of alsnog rechts om in de Elliot met Renee Groeneveld...maar wat kan Topzeilen haar voor zekerheid bieden en wat zijn haar andere opties?
1. Elliot matchrace team Renee Groeneveld is zeker een kans nu ook de coach Maurice Paardekoper teveel tegenwerking heeft gehad en ontslag heeft genomen!! Dus hiermee is het roulatie systheem ook overboord. De nieuwe coach Micky ziet het helemaal zitten om met twee teams die elkaar bestrijden zonder roulatie dus dan blijft Merel Witteveen en Many Mulder over om te verslaan!! Zou zo maar kunnen!
2. tijdens WK 470 Scheveningen nodigde de coach van het Australische GOLDEN Team Mr VICTOR haar zomaar uit om naar Downunder te komen .. en nu is het 20 november en zit Mariek in t toestel naar Sydney ....Tjonge-jonge-jongens..toch nog in de 470 een OS vervolg?? wat een spanning!
en wellicht sensationele ontwikkelingen met AUS 1

En zo treed Marieke in de voetsporen van onze voorouders... op ontdekkingsreis om met wijsheid beladen triomfantelijk te zegge vieren?
de tijd zal het leren!

Heb je niets te doen... ga dan mee met mijn ontdekkingstocht door de Carib en deze reis beloofd een van de mooiste reizen te worden van deze wereld omzeiling in tegengestelde richting in tien jaar!

Ik hoor het graag

Ciao

• 21 November 2010 - 15:35

Rick :

Wat een lap tekst oom hahaha zal even kijken voor maart...groetjes

• 09 Januari 2011 - 23:08

Joke Borst:

Dag Cees,
    Nu nog even genieten genieten van jullie vakantie, daarna wens ik je een hele goede reis en zal je volgen via de verslagen op internet.
    Behouden vaart!

Hartelijke groeten, Joke Borst

Verslag uit: Costa Rica, San José

In 10 jaar rond de wereld

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht.
Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Cneter in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu begin dertigers en M&L al met een SILVEREN OS plak in Qingdao en Lobke nu met Lisa weer opgaat vootr de Gouden plak en ook de Kosters 2012 weer zullen proberen. Dit stimuleerde om zelf na Athene 2004 zelf naar QingdaoOS 2008 door te varen ware; het niet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en mij een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!!Na aankomst in Seattle omhoog naar de 2010 OSwinter games Vancouver, met als hoogte punt het 100 ste GOUD voor Nicolien Sauerbreij. Dan de pacific afzakken veeal voor de wind via San Fransisco, San Diego, Cabo San Lucas, Porto Quezal Guatamala, Costa Ricca, Het Kanaal, Cancun Mexico via Fort Lauderdale, Bermuda, Azoren met de LYRA het Hoornsche Hop medio july 2011 in kunnen komen varen!! Met de wens en de hoop dat Marieke deelnemer zal kunnen zijn op London OS2012; dat is onderdeel van deze muissie reis langs OS spelen van West naar Oost!
Waarbij de Pacific Passage en Atlantic Passage de LYRA verscheept zal moeten worden wegens tegengestelde routes dan de tradewinds voorschrijven.
Dit zullen 10 heel mooie onvergetelijke jaren worden, once in a life time.

09 Juli 2011

GOING NORTH DEEL 2: VERTREK MUYERES

13 Maart 2011

YUCATAN MAYA RUINS BY BIKE
Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees