Oost West Thuis Best - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Cees - WaarBenJij.nu Oost West Thuis Best - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Cees - WaarBenJij.nu

Oost West Thuis Best

Door: cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

08 Juni 2019 | Nederland, Hoorn

Beste vrienden,
het is een stormachtige zaterdag 8 juni alweer 2019 en......
waar gaat "het" naar toe!! HET kan Alles zijn, t weer, de politiek, jij en ik en onze loveones...hebben we enig idee waar AI artificial Intelligence toe gaat lijden met een lange IJ; als je BlackMirror Netflix mag volgen dan wordt het angstaanjagend:, dan de politiek; nog bizarder nu gister bekend werd, wat wij allemaal al wisten dat Wilders werd gepeopled door de VVD van Opstelten en dat Mark van alles wist, maar dat Grappenhaus wel toe werd gedwongen om oprecht een eerlijk te zijn eindelijk is dan toch weer goed nieuws: einde periode Mark en gauw naar Brussel...

nee dan HET, staat binnen dit medium vooral vanaf 2004 in HET teken van De Olympische Spelen; eerst meemaken in Athene 2004 met Kees en Renee en Barry om daar Mark Neeleman helemaal in zijn eentje alle vlagen miste op links en De Costertjes helaas vierde werden... Het lukte NL NED niet!!! en zo is het ook met Marieke en Odile afgelopen HET was in Weymouth gewoon niet hun weekje...vertwijfeld wel want 10 punten in Genoa op De Worldcup en dan zelfs als zouden ze de Medal race niet gehaald worden dan nog... moeten Annet en Annemiek nog wel winnen of tweede worden....en Lieve mensen dat deden zei!!!! dan ook met vlag en wimpel...zij zijn gewoon het beste team in de FX49r' op dit moment wat wij hebben en helaas voor Mariek was ze dr heel dicht bij maar net 1 puntje tekort......wij wensen NED1 echt dat zij de Brasil, de New Sealand 1 en de England 1 kunnen verrassen maar echt dan moet er echt meer risico worden genomen....anders lukt HET daar echt niet, weer niet of NED niet.... succes voor deze taaie grieten!!

Hoe moet of gaat HET verder met LYRA, want ik heb wel naar bemanningen gepolst om naar Tokio2020 af te varen en er waren wel gegadigden, Theo Souren, Gerrit Piersma wellicht met Toos... maar deze 100 dagen zeiltocht via Panama kanaal gaat dus niet door en is dit jaar geheel gewijd aan Airbnb gasten aanbood zoals dag tochten naar De Markerwadden en naar de Eilanden......mocht je mee willen als medewerker/opstapper of met vrienden als airbnb gasten dan zoeken onder: woningen/ Hoorn dan zie ik HET en maken we dr een schitterende ervaring van ook naar Noorwegen 3 weken of Scotland 2 weken reizen....kortom hier voldoet LYRA opzij best en ik ook hahaha

Dus ff Oost West Thuis Best
en ben ik niet meer doelloos of stuurloos maar pak weer HET wedstrijdorganisatie gebeuren op immers voor Topzeilen KNWV werk ik als vrijwilliger woensdags en logistiek verzorgen met zn zessen oud Marine Mensen voor de Kernploeg en zijn onze bezigheden over de hele wereld met deze nieuwe kernploeg 2020 dus wellicht kom ik toch nog in de gelegenheid om ook daar mijn energie kwijt te kunnen: wordt vervolgt

Oproep Topzeilen:
wedstrijd comité Lasers groep met Stevan Lefevre:hij
doet een beroep op de LYRA als startschip 22-23-24-25 juni: kortdag dus! HET gaat om circa 60 Lasers Radial wedstrijden voor te schotelen die als training gaan dienen voor de WK Tokio in augustus dus nu 2019. Heb je tijd en zin om te helpen!! laat dit dan snel weten:
afvaart donderdag 20 ste vanaf Amsterdam naar IJmuiden en 21ste naar Scheveningen...eten en onderdak bied voor zes vrijwilligers.

en Mariek? Die is aan t nestelen, huis zoeken en met Rick camperen om september weer aan de slag te gaan met ambitie en passie handelsoorlogen voor FRENCHTOP uitvechten tegen concurrenten in de drogisterij wereld over de hele wereld dus veel reizen, beurzen doen en leren veel leren hoe je je klant kan verrassen met de mooiste en meest biologische natuurlijkste producten onder onze succes merken HennaPlus, Hairwonder, Royal-Green, EarthLine, Harmonie en PuurRineke; kortom er is veel werk en nieuwe uitdagingen om deze wedstrijden te willen winnen.........eigenlijk onmogelijk tegen Unilever, L'Oreal, Beiersdorf en Proctor maar ze gaat de uitdaging aan in combinatie met Coaching 29nrs om snellere doorstroming te genereren richting de 49 r waar Rick topcoach is en helaas constateert dat HET zwaar tekort schiet: nieuwe aanwas

Airbnb,
woensdags naar de Markerwadden met dagjes mensen en verder tochten naar De Eilanden of naar Noorwegen 3 weken of Scotland 2 weken, kortom wij zijn veel thuis en van huis
HET gaat lukken,

tot Hoorns

Cees

Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees