Tweede etappe Fregus-Nice-Corsica - Reisverslag uit Porto-Vecchio, Frankrijk van Cees - WaarBenJij.nu Tweede etappe Fregus-Nice-Corsica - Reisverslag uit Porto-Vecchio, Frankrijk van Cees - WaarBenJij.nu

Tweede etappe Fregus-Nice-Corsica

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

15 Juli 2017 | Frankrijk, Porto-Vecchio

Het is zaterdag 14 juli en ik ben druk met een nieuw fenomeen t.w. AirBnB: wat een site en t wordt een bedreiging, het is al een catastophe voor Venetie waar inmiddels geen Ventianen meer wonen en....ook voor Amsterdam is het een geratel van kofferjes over de keien waar de echte Amsterdammers gek van worden...en hun buren missen, immers die hebben hun bovenwoning verkocht voor 400.000 euro oftewel 1000.000 gulden, lekker in De Beemster wonen!! En nog centjes overhouden of naar Frislan met 200.000 op de bank....en zo gaat Amsterdam ook ten onder aan Airbnb touristen....

Nou ik ben er mee begonnen en ben voor de maand july volgeboekt a 99,-- per stel en kids 25 extra, ik heb zes bedden en de mensen die nu zijn geweest zijn en heel schoon en toegewijd om de volgende gast niet op te zadelen met hun rotzooi dus gaat goed zonder dat ik er bij ben..... Het wordt interessant!! dat zeggen alle huizenbeleggers in Amsterdam ook........!!!!!
1.7000.000 boekingen in 2016, ik heb er nu 9 en 1400 vieuws, tjongejongeJongens, hoe kan de techniek een markt op zn kop zetten!!! Mocht je ook willen gaan verhuren??? Please...meldt dit dan ff bij mij want.... Dan betalen die Ierse Gasten mij 87,-- euro uit voor iedere nieuwe verhuurder!!! Kortom wij zijn vrinden dus daar doe je Het voor...toch....

Maar ik heb in deze tweede etappe naar Porto Vecchio ook opstappers aan boord vanuit www.omtezeilen.nl en Hans Kieft begon t ook weer te kribbelen om deze 100 mijl oversteek weer eens aan boord te stappen, was wel tien jaar geleden dat hij meevoer vanaf Aden naar Shalala Oman: dat werden drie bijzondere verslagen.....lees ze nog maar eens terug....wat een avontuur met visnetten, piraten, Blue Peter Usa schip zonder schroef op sleeptouw richting Muhkalla.....ohoho onvergetelijk avontuur in Aden gevangenis en alles stuk aan de LYRA...
Nee, nu had ik een Vlaming aan boord Frank, een opstapper met zijn eigen verhaal en hij tussen twee westfriezen werd dit zowiezo een leuke week langs Unesco wildpark Spinosa bij Porto Gitalo,,,schittrende plaatjes en Corsica met Ajaccio, Bonufaccio en Vecchio zijn geheime stekjes waar je echt een keer met je loveonesnaar toe zou kunnen gaan......Paradise on Earth.

Ja en nu na alle airbnb gasten is er weer een vertrek op handen naar Ibiza: 21 augustus aan boord, dus vertrek naar de westkust Sardinie naar Menorca en Mallorca om 2 september de hele maand airbnb gasten te verwelkomen... Met hen zeilen naar Formentera, ankeren en voor kok mijn finesses van exquise keuken verbeteren als men daar prijs op stelt....kortom ook die maand wordt spannend!

Volvo Ocean start inport en vertrek race Alicante 14-22 oktober, maar eerst 5 oktober op visite bij mijn buurvrouw Louki in Moraira en dan afzakken naar Alicante voor twee weken ben ik ook daar beschikbaar met de LYRA voor airbnb gasten!!!!!
14 oktober inport race en 22 de start.....naar Lissabon en ik vertrek dus ook met hen naar Gibraltar- Porti Mao

Ik ben zoals je nu dus leest iets minder stuurloos en ook niet solo en al helemaal niet eenzaam.....wat toch een kenmerk van Pensionados is.....wordt AirBnb een avontuur met steeds wisselende landrotten aan boord uit alle landen behalve uit Holland....bijzonder!!!!

Dus mocht je niks hebben te doen....
Dan eerst ff goed overleggen.....
Want slapen zou wel eens in t hangmatje buiten moeten omdat en de Captains hut en de voorhut en de crewhutten bezet zijn.......met Airbnb gasten......lol

Het leven is fantastisch maar gaat niet vanzelf dus maak er wat van en ga verhuren.......mensen komen naar jou met heeeel veel verhalen en zijn enthousiast, schoon en eerlijk, want daar zorgt SirBnb ook voor.....lachenhahahh

Juhu
Tot later

Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees