NED 6 zesde op de WK Santander en A Status NOC-NSF - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Cees - WaarBenJij.nu NED 6 zesde op de WK Santander en A Status NOC-NSF - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Cees - WaarBenJij.nu

NED 6 zesde op de WK Santander en A Status NOC-NSF

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

13 Oktober 2014 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Santander,
Het is een bijzondere week..een stiekeme week, want we mogen hier niet zijn hier in Santander waar de WK ISAF voor alle Olympische Klassen worden verzeild en er tickets klaar liggen voor RIO....wie hier wereldkampioen wordt!!!! Die gaat naar RIO2016 Ja en ik heb dat rotsvaste idee dat Mariek en Mies Michelle Broekhuysen dat dit zeker kunnen...winnen van de allerbeste zeilers ter wereld in de tweemansboot 470...dat kunnen ze..en daar moeten we wel bijzijn..toch..dus stiekem al in april een ticket geboekt by een onbekende vliegmayor Vueling zegmaar Iberia maar dan goedkoper. En dus vlogen wij dinsdag naar ons Hostelletje hopelijk niet in de zelfde wijk als waar M&M zouden slapen en hun boodschappen doen!!! Marieke had nog wel geopperd om de week voor de WK in hun appettement te komen en deze mooie stad te zien....nou mooi niet..nee wij willen niets missen van alle victory overwinningen van NED6 en zo gingen we woensdag pas naar het strand in de wetenschap dat M@M al op het water waren...veilig want zij zitten in een flow
In hun FLOW en wij dus nu in onze stress om maar niet ontdekt te worden..bij de supermarkt, coffeetentje, strand zelf en natuurlijk bleven ver weg van het zeilers kwartier....spannend

sensationeel mooi is Santander,
Wat eeen mooie stad en na woensdag wat eigenlijk een rustdag was werd er wel gevaren na een windloze dinsdag en....stonden de meiden 3de DERDE voor Hannah Mills de Britse Bloody Mary, waarmee M@M het in Hyere nog mee aan de stok hadden gehad..ohoho zorg dat je geen ruzie krijgt met Hannah Mills...want dan..ben je geheid uit je FLOW..maar nu na woensdag zeilden deze Hollanders brutaal naar een podiumplek......maar donderdag was alle anders...de wind op Windguru en passageweather gaf geen wind...er stak een plaatselijke storm op vanuit de Pyreneen zgn koude valwinden veroorzaakt door kou boven en warmte beneden...met 35 knopen rolde die door het Santander dal en van de rotsen.......wij zitten donderdag boven op een klip en....zien donkere en lichte plekken op het water en zien de zeilers proberen deze vlagen te beheersen, immers een lift aan de juiste kant van een vlaag geeft je zomaar 15 graden hoger aan de wind en kom je als eerste aan..bij boei 1 en later nog een keer bij boei 2... Maar het werd een 9 en nog een 9 en Afro NED216 een 1 de directe tegenstanders gingen extreem en hadden dus zo,n lift......nee dan de laatste werd 17 en geen lift maar ploeteren tegen vlagen die van boven kwamen....ja kijk dat hebben we niet in Holland. Hollandse winden hebben een patroon en die zijn herkenbaar en kan de echte zeiler gebruik van maken..dat noemen ze tactiek tov andere a-b zeilers....Mariek heeft van mij haar hele leven te horen gekregen dat zij een ram is en geen schaap dus zorg dat je een lift hebt en blijf ver weg van die schapen....dus na donderdag geen tweede plek maar een vierde en vrijdag laatste dag voor de Medal race nog een plaatsje naar beneden een zesde achter Hannah Mills shit..

De Medal race zaterdag.....
Weer een zacht windje uit de bergen en de tribune helemaal vol met 5000 dagjesmensen...en met ons in t oranje...hopen dat ze ons niet zien....maar het start schip ging van de tribune naar de andere kant...de zee wind zou vanmiddag voor het eerst deze week weer opkomen...de baan lag op het binnenwater dus zeeziekte en golven uitgesloten..zo kwam de bovenboei bij de tribune en..hadden wij geen angst ontdekt te worden door onze meiden..we zouden on gezicht laten zien als ze hopelijk winnend gefinished waren!! En als ze niet in de Medalrace zouden zitten..dan waren we zo weer naar huis gegaan..maar nu stonden ze zesde en was theoretisch nog een bronze plek haalbaar!!!! Ja ik blijf een oppertunist en zeg altijd tegen Mariek: de laatste race telt dubbel..het werd een spannende race en vanaf start gingen ze meteen naar rechts. Lol wat ik per whatsapp wel 3 x had herhaald van "heb je gezien wat die Heiner deed over rechts in zn eentje" en zo gingen M&M ook naar volle tevredenheid ook bij startschip weg over rechts.....en door en door alle andere volgden behalve Afro en dan de klap over bakboord naar de boei...wij zaten op de banken te wippen en zagen en hoorde door de luidspeakers Hollandesa uno hollandesa primabella maar...wij zagen achter hen nog hoger door varen....ja hallo meiden avhterom kijken keijken please dan zie je dat een kontroleklapje nodig is om de meute de schapen voor te blijven...
Het hek naar succes een eentje 1 stond wagenweid open..maar over bakboord boeg verviel het boxing effect van de stroom en ipv dat die naar de boei bracht ga je over andere boeg versneld van de boe af en was deze plotseling niet meer zeilbaar....en kregen die anderen ook nog een vlaag extra en.....zo werden onze meiden vijfde..na boei 1 veranderde er niets meer en was deze Medal race gelopen...winnen zit dus in kontroleren....matchen in engels....staat het hek open of ben je te laat....voor hen die ooit schapen hebben gedreven weten dit uiterst kritische momentum te benutten....

Het werd en was een super ISAF WK 2014 met een A status en heel blije meiden......Santander bedankt..wat een mooie stranden en mooie stad...

Op naar de laatste kwalificatie tournooien in 2015 Palma en Hyere en dan.....Weten we het ....
of rammen altijd winnen.....

Ciao

• 13 Oktober 2014 - 18:22

Jack Van Ommen:

Doet me denken aan "De herders lagen bij nachte zij hadden hun rammen geteld"

• 14 Oktober 2014 - 09:22

Cees:

Hi Jack
    Je schaapies tellen is met al die moslims echt een noodzaak geworden
    Maar hij zeilt alweer of nog klussen...

Verslag uit: Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

LYRA VOLGT DE SLAVEN ROUTE..1621-2021

AMSTERDAM: CENTRUM VAN DE SLAVENHANDEL

Het is vandaag 1 juli:
Koning Willem IV is met Koningin Maxima in Amsterdam tergelegenheid van het afschaffen van de Slavernij 150 jaar (1863)geleden...er zijn veel nazaten uit dit gebied in folkloristische uitdossing aanwezig en kijken allemaal heel serieus alswel onze Koning. Er staat immers heel wat op het spel: excuus maken kost geld, verontschuldigen en berouw tonen kost niets en stelt de aanwezigen toch tevreden en vieren na afloop afrikaans feest!

Ook vandaag OBAMA OP SLAVENEILAND GOUREE...,
Is dat toeval, nee er komt nog veel meer.....

Dit was de dag van vandaag....2021 bestaat de Werst-Indische Compagnie 400 jaar en zal met pijn en berouw worden geviert met betrokkenen. Heel anders dan 2006 met de viering van de VOC! Nee vooral boetekleed aantrekken is het devies, want onze rol in handel van negers was omvangrijk! ......500.000 zijn getallen!. Het afschaffen in 1863 van de slavernij door Nederland waren wij de laatste die daartoe uiteindelijk schoorvoetend tot overgingen. De rol van De Oranjes binnen Het Koninkrijk is omstreden immers in het zadel geholpen door de Franse overheerser Lodewijk Napoleon in 1814 waren dus al 49 jaar mede verantwoordelijk: daarom trekt onze huidige Koning Willem lV zo' n zuur gezicht!

2014 groot Oranje 200 jaar feest?
200 jaar Oranjes Koninkrijk Der Nederlanden 1814- 2014:
Volgend jaar wordt dat groots gevierd en dat mag wat gaan kosten. Alle oranje lindjes dragers: Ridders..zullen worden aangespoort om dit huigelijke feit luister bij te zetten! ......maar de Slavenhandel blijft als een besmet blazoen boven De Oranjes hangen immers over iedere deal, slaaf, hout, zout of huiden werd 10 procent commissie afgedragen aan De Oranjes! Ooit bedongen door stadhouder em grondlegger van De Lage Landen Holland Willem I

Boeiend? Ja als je het bekijkt vanuit het perspectief wat er vandaag plaats vond en in Senegal en in hartje Amsterdam en volgend jaar 2014 en 2021met de viering van 400 jaar WIC wordt DE SLAVENHANDEL heel actueel! a.s. zondag 7 juli om 13.00 uir is er een presentatie van twee verfilmingen over slavernij in De Koningskerk in Amsterdam....dus kom ook en maak kennis met ons zwarte verleden.....Excuus maken en schuld betuigen betekend betalen aan nazaten......dat zijner 500.000+! Leuke rechtzaak tegen De Staat Der Nederlanden anno 2013 of 2014 of alsnog in 2021.... Wordt vervolgt dus!

Ik ga met deze Olympische Route verre reis in de voetsporen van onze Hoornse zout- handelsschepen deze route volgen: die mij zal brengen zo als de wind waait, met de klok mee langs verre kusten van west afrika, Brasilie Receife, Suriname, Aruba, St Maarten en over de Azoren weer terug!

Hoe lang dit avontuur gaat duren weet ik niet...mede afhankelijk waar de Olympische Spelen van 2020 worden gehouden en dat kan best wel eens Amerika weer worden? November 2013 weten we dat en wordt mede bepalend voor mijn planning: nu 4 jaar richting Rio langs de Slavenhandel kusten en Hollandsche Roem

Sportieve spanning met Marieke en Michelle en meer diep zwarte ontknopingen mbt onze zwarte geschiedenis staan ons de komende dagen en jaren te wachten...

Meld je aan voor een deel etappe en beleef het mee....

Tot Hoorns,

18 Januari 2015

DWDD...LAS PALMAS

13 Oktober 2014

NED 6 zesde op de WK Santander en A Status NOC-NSF

04 Mei 2014

Slavernij....steeds groter Wereld probleem!!!

23 Februari 2014

SENEGAL: the Pullar and Wolof Tribes survived.....

16 Februari 2014

GHANA: land of the Ashanti tribe...and The Dutch
Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees