AUSTRALIA UNDER FIRE...BYRON BAY - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Cees - WaarBenJij.nu AUSTRALIA UNDER FIRE...BYRON BAY - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Cees - WaarBenJij.nu

AUSTRALIA UNDER FIRE...BYRON BAY

Door: CEES

Blijf op de hoogte en volg Cees

11 Januari 2013 | Australië, Byron Bay

Hi everybody.....last time i start writing was at Manly Beach Sydney

cool place and 5000 people swimming; it's 1030 in the morning and a lot of fun anyway we anjoy so much at the beach eralier Bondi beach but this is different as marieke impressed us so much IT'S Marieke Favoured!!!!
Why, it's mainly because all brands are just in one single street.... we loved it too...but buy a thing is hard to much and all on discount..we wait till??? next beaches to come..

dus schrijf ik dit stuk aan Byron Bay Beach een van de mooiste van Australia confirmed me de Life saving Guard.. Dat je deze mannen serieus moet nemen bleek wel op Manly Beach...het is 10.31; er gaat een sirene af ... grote paniek..idereen rent de zee uit!! 5000 gillende badgasten en in 3 seconden is de zee leeg!!! Shark Attacque!!! waterscooters vliegen heen en weer en de safe guards staan met verrekijkers om de haai te spotten....helicopter cirkeld boven de branding en ja de haai moet er zijn want 30 minuten gaart het alarm weer af om toch maar vooral de waaghalzen weer de zee uit te sturen..... lekker beach dagje Manly beach....we enjou. Deze hele week staat eigenlijk in het teken van 18 foot skiff sailing met Nick eerst zaterdag met de oude mannen met hun 100 jaar oude 18foot long houten boten met veelsteveel zeil; helaas is er zaterdag geen plekje vrij voor mij of Nick en zo belanden we op de spectators boot waar ik wel een goed overzicht heb waarom dit zo leuk is om te zien en te doen.... 6-8 crew members gaan mee aan boord o, tegengewicht te geven aan de krachten van de wind. We vertrekken met 8 deelnemers en waarvan de absolute KING Woody John Winning is en hij normaal wint... zo ook vandaag...eigenlijk doorat zijn tegenstander een Genneker fout maakte en zo profiteerd van de fout van een ander...spectaculairder is de 18foot skiff met Nick en John en Cees aan boord...we zeilen in weinig wind een updown door de hele Sydney harbour in luttele minuten, gemiddeld 25 knoop zegge 40 km per uur is deze baai spannend vanwege de windschifts en vanwege de vele ferry's, super ferry's en vleugel botenieder met weer andere snleheden die dan ook nog om onze 18foot skiff heen laveren behalve de groen/gele ferry; die vaart door mocht je dwars voor hun boeg liggen; Marieke was als de dood voor dergelijke geestgestoorde manouvres van Nick; nu moesten wij ook plat met de mast t water in omdat de gip loschoot boven in; don't worry....18foot skiff is the ultimate sailing one class in the world of sailing and should become a must for the Clubsailing in hollanf tooo!!!!!

REQUEST; START PROMOTING 18FOOT SKIFF at your club from today.... I promis this will be long lasting adventures for generations at your club aswell for all 17 original Holland seagoing Cities from the past late 1500 up till 1900 century. This all sailing about!! So we need to organise BATTLES 8 or up to 17 Battles for 8 cities up to all 17 Cities; each club with one team sponsered by Adidas or Magic Marine
Facts are; 18foot skigg Club Sydney sells off 4 boats by April; to be available for Dutch Clubs, so there are some in UK and maybe one in Holland; this may andup into THE FIRST BATTLE OF AMSTERDAM
at the national Boatshow..... This is the idea to settle this definition of real sailing in real challenged teams by real wellesthablished sailing clubs
in Holland: SO my dear AUDIENCE; help ME OUT TO ADCHIEF THIS IDEA FOR 2013 up tot 2016. Cost each boat 20.000 normally 120.000
This should go into a trust of people who believe in clubsailing at the highest level for own members without ability of fundings at all!!!
18foot skiff...is IT!!

BushFires; overal zijn bosbranden zo ook ontdekte wij ook een brandhaard in een reeds afgebrand stuk bos....het laaide weer op en als zoiets begint dan is het vaak seconden werk met een wind kracht van 7-8 giert deze vuurzee door alles heen...zo ook de familie die al 4 generaties een houtzaag fabriek had en nu in verbale taal door een helicopter piloot boven hun zo machtig mooi opgebouwde bedrijf hen verwittigde; you get 3 seconds to leave your house and everything or you all are burned and sticked to be ashes!!!! Go my God so did in Tasmania al 80 families lost their homes and everything. Bushfires in the new papers and TV everyday en de brabdweer man chief is er trots op dat er niemand is verbrand en dat de verzekeringen de meeste schade dekken.... geluk bij ONGELUK!! It;s nice in Australia...

Het is vrijdag en midday it's to hot; get out of the sun or you are burned, morgen gaan we naar Arnold van Ham, ons zeilkind van zoveel mooie jaren verkoopt hier de nieuwste Toyota en is morgen 17.30 vrij...dan pikken we hem op en drinken we een paar biertjes en hebben fun the way Aussies make fun; at the beach

see you later en vergeet niet om ook in de ban te komen/geraken van de real sailing adventure; 18foot skiff!!! wordt het cohesie in 2013 dan ka dit plan samen wat worden voor onze zeilers van weleer en onze toekomst....18foot skigg will change our habit; support our Trust to create the real 18foot Skiff fund to expand to 17 Cities/clubs only
The history of Dutch Sailing will come alive..

See you next week from NOOSA

Ciao,

• 12 Januari 2013 - 15:13

Joke En Frank Bekker:

Hè Cees en Marian,
    Leuk om weer eens wat te lezen van jullie.weer een nieuw avontuur begonnen ?
    Maar nu in Australië , zonder boot.
    Leuk dat je daar ook weer Arnold tegenkomt, is. Dat toeval of afgesproken ?
    Wij hadden hier gisteravond Dick en Arda op bezoek en hebben ook weer herinneringen op zitten halen.Blijft leuk om over die tijd te praten.
    Misschien als jullie weer in Nederland zijn , kunnen we weer eens wat af spreken.
    Veel plezier verder met jullie rondreis en groeten van ons.

• 15 Januari 2013 - 07:46

Cees:

Joke topper en zeilvrouw en Frank
    Ik zou jullie van harte willlen uitnodigen voor een rondje Norwegen zeweden denemarken met de Lyra vanaf Hemelsvaartdag tot 19 july Scheveningen : dass is een leuk toochtje of een rondje Schotland vanaf 30 augustus tot 15 september
    Kijk dan heb ik echte zeilers aan boord!
    Doen ik hoor t graag
    En heb er nu al zin in
    Gr uot Noosa
    Paradise

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Cees

Reizen en avontuur is ooit opgewekt door de kapitein Rob boekjes en daadwerkelijk direct door mijn Broer Jan en neef Rijn Wegener in daden omgezet; beide werden werktuigkundigen op koopvaardij schepen van de Hollandsche Loyd en KNZHM met schepen als Gooiland, Amstelland en kwamen beiden thuis met stapels dia's van o.a.Zuid Amerika. Daarna ben ik bevangen geraakt van het echtpaar Jan en Gre Laarkamp met hun "Weeremeer" sloep, een kottergetuigd zeilschip waarmee zij in midden 70tiger jaren naar de Carib vertrokken en waar wij hen in menige haven heb op gezocht. Met de Olympische gedachte van ons wedstrijdzeilteam Órtho Center in Hoorn van de tachtiger en negentiger jaren komt het moment dichterbij dat "önze" kinderen Marcelien en Lobke, de gebroeders Koster en Pim Nieuwenhuis, allemaal nu in de mid twintig en echt M&L met een SILVEREN Olympische plak hebben en De Stevens de uitdagers zijn van de Kosters en weer voor 2012 zullen opgaan. De Olympische Spelen van Athene waren super en stimuleerde om zelf naar Qingdao te varen ware het nmiet dat de Chinese overheid hier anders over dacht en Lyra een jaar lang in Hong Kong gevangen hielt!! Dan de winterspelen in Vancouver 2010 zijn alweer twee jaar achter ons en heb ik de Pacific voor de wind en stroom mee afgevaren, heeft Lyra ook mijn leven gered bij Cape Mendocinno en met Herman Schuurman naar Costa Rica voor een winter stop. Dan 2011 Het Panama kanaal door al the way North langs Mexico Key West Miami en dan helaas te laat voor de beoogde oversteek naar Bermuda Azores, maar op de boot naar Rotterdam en zo snel een eind kwam aan deze wereldomzeiling. Nu de winter in HOoLLAND weer ten einde is zijn de plannen gericht op een rondje Engeland met twee thema's De bevrijding van De Schotten van het Engelse juk en de OS London 2012 met Zilveren Marit Bouwmeester en bronzen Lobke/Lisa..maar ook golden Dorian.Het HHH was beter dan ooit..wat een feest...en dan nu 2016 RIO, helaas geen deelname van Marieke en heeft ze er alweer een jaar werken als ervaring opzitten....en is ook deze periode negatief verlopen voor haar en voor ons, immers dromen hebben of waarmaken is toch wel een heel groot verschil en dan koet echt alles kloppen.....zowel haar Australische coach asl haar griekse coach hebben haar of niet begrepen of hadden andere agendas...maar het kan ook toeval zijn dat RIO onmogelijk werd gemaakt....dus een jaar goede bedrijfs ervaring opgedaan en is de blik inmiddels weer op de toekomst met nieuwe uitdagingen. Slavenhandel, thema van deze reis... Amsterdam als centrum van de wereld inkt zwarte handel met enorme winsten voor de club van 100: leden van de VOC en latere WIC. Dit wordt het thema voor komende reis een lange reis in de voetsporen van onze Hoornse zoutschepen die weldra slavenschepen werden en mede Brasilie met Maurits bijna veroverden, slaven in Elmina en Gouree in laden voor Suriname en zout weer mee namen op Aruba om weer huiswaards te keren over de Azoren....maar hoe kan het anders lopen...na vertrek augustus 2013 uit Hoorn via Algarve, Marocco en na een jaar Gran Canaria blijkt demwestaricaanse landen door ebola getroffen en is verdere door reis naar Brasilie ok door overvallen op yachties alleen een nission imposible: er wordt koers gezet via Lanzarote, Agadir, Rabat, Gibraltar Almeria, Moraira, Ibiza en Palma de Majorca nu een stop in Marseille...inmiddels zijn we juli 2018 en weer terug in Hoorn. Het schip, bevindt zich in topconditie en is ready for a second world around the globe...mischien gaat Mariek met Odile alsnog naar Tokio2020? helaas de battle werd met 1 puntje verschil verloren: dus geen doel anders dan nu ook deze winter 2019-2020 overwinteren in eigenland met Booking.com/Airbnb gasten dag tochtjes maken naar Marker Wadden. @020-2021 de griep is in de bol van De politiek gekropen om andere snodeplannen dictatuur door te drukken zoals meer immigratie meer verdeeldheid meer EU en totalitaire VN instituties er door te drukken....of dat gaat lukken hangt van ons zelf af....hoe lang tolereren wij inperking van onze vrijheid? De enige Partij FVD Thierry Baudet doet er alles aan om dit tij te keren en zitten we in een cultuur omslag naar een Nieuwe Wereld Orde!!: wordt wakker luister naar Robert Jensen.nl en volg Cafe Weltschmerz en wordt lid van FVD.... of vertrek en dit laatste zou een nieuwe wereld omzeiling kunnen worden, wie gaat er mee? Tot Hoorns Cees